Facturatie

Bestaande factuur-associatie aanpassen

Om te koppelen met een facturatieprogramma heb je minimaal een Plus abonnement nodig. Apart facturatieprogramma-account vereist.

Een discrepantie in je administratie

Als je een reeds geassocieerde factuur achteraf wijzigt in Moneybird, dan kan Keeping de wijziging niet altijd meenemen. Het systeem wordt dan op de hoogte gebracht van een discrepantie tussen de factuur in Moneybird en de factuur in Keeping.

Je krijgt daarom de volgende melding te zien in je factuuroverzicht. De melding voor een gewijzigde factuur (Te vinden onder RapportenFacturen)

De factuur-associatie aanpassen

Om de associatie van de factuur aan te passen kun je gebruik maken van de opties-knop (···) en vervolgens klikken op Pas associatie aan. Het aanpassen van de factuur-associatie

De gewijzigde factuurregel(s)

Keeping laat je direct zien waar exact de wijziging heeft plaatsgevonden, daarmee zie je de exacte factuurregel die gewijzigd is. De specificatie van de urenselectie (datumbereik & urenkeuze) is donkergrijs, deze kunnen niet gewijzigd worden zonder de factuur eerst te ontkoppelen. Het bekijken van de gewijzigde factuur Om de factuur in Moneybird te bekijken voor de exacte wijziging kun je de opties-knop (···) gebruiken en vervolgens klikken op Bekijk factuur in Moneybird, of je kunt op het Moneybird-icoon links bovenin klikken.

Associatie opslaan

Zodra je de factuur weer kloppend hebt gemaakt kun je klikken op de groene Associatie opslaan-knop. Hiermee wordt de vernieuwde data gesynchroniseerd met Moneybird en daarmee verdwijnt de melding.

Kan ik een factuur-associatie ook wijzigen zonder dat er een discrepantie is?

Dat kan zeker! Je kunt de associatie aanpassen naar wens als je bijvoorbeeld iets vergeten bent of een andere selectie wilt maken. Let er altijd wel even goed op dat de factuur in Moneybird overeenkomt met je nieuwe selectie!

Lees meer over onze koppeling met Moneybird!

Ondersteunend beeld van grafisch poppetje naast hoofdafbeelding