Gebruikersrollen
Keeping heeft vier verschillende gebruikersrollen.
Teamlid
Een teamlid kan uren registreren en rapporten van eigen uren bekijken.
Teammanager
Een teammanager heeft alle functies van een teamlid, en kan de uren van teamleden in zijn team bekijken en wijzigen. Een teammanager is in te stellen via de Pro functie Teams.
Coördinator
Een coördinator heeft alle functies van een teamlid, en kan rapporten bekijken met informatie van alle teamleden, projecten, klanten en taken aanmaken of verwijderen. Ook kan een coördinator uren exporteren.
Beheerder
Een beheerder heeft alle functies van een coördinator, maar kan ook registraties van andere teamleden aanpassen of verwijderen.
Een beheerder kan ook (mits je een Plus-, Pro- of Enterprise-abonnement hebt) de integraties (zowel de facturatie- als projectmanagement-koppelingen) van de organisatie inzien en beheren. Ook heeft een beheerder toegang tot een groot deel van de organisatie-instellingen.
Organisatie-eigenaar
De organisatie-eigenaar (degene die oorspronkelijk de organisatie geregistreerd heeft) heeft alle functies van teamleden en beheerders, en kan daarnaast het abonnement van de organisatie beheren, de organisatienaam aanpassen en de organisatie verwijderen.
Toegangsniveau instellen
Het toegangsniveau van een teamlid kan worden ingesteld onder het kopje Algemene gegevens bij het bewerken en toevoegen van een teamlid. Bij een teamlid kun je jouw eigen toegangsniveau en de toegangsniveaus daar onder toevoegen. Het toevoegen van een hoger toegangsniveau dan van jezelf is niet mogelijk.
Overzicht
Een overzicht van de verschillende permissies per type gebruiker zijn in onderstaande tabel weergegeven per functionaliteit en onderwerp.
Functionaliteit | Onderwerp | Teamlid | Coördinator | Beheerder | Organisatie-eigenaar |
---|---|---|---|---|---|
Mijn Account | |||||
Mijn uren | |||||
Eigen uren beheren | |||||
Uren van teamleden beheren | *** | *** | |||
Controlespoor | * | * | |||
Rapporten | |||||
Gebruikersrapport ** | |||||
Alle rapporten | |||||
Facturatie | |||||
Team | |||||
Teambeheer | |||||
Verlonen | |||||
Organisatie | |||||
Algemeen | |||||
Workflow | |||||
Weergave | |||||
Integraties | |||||
Import | |||||
Export | |||||
Abonnement | |||||
Klanten | |||||
Beheer | |||||
Projecten | |||||
Beheer | |||||
Export | |||||
In/Uitschakelen | |||||
Taken | |||||
Beheer | |||||
Export | |||||
In/Uitschakelen |
*Zowel een teamlid en coördinator kunnen enkel hun eigen controlespoor inzien.
**Het gebruikersrapport toont alleen de projecten waar voor het teamlid specifiek is aangegeven dat het teamlid rapporten mag zien van het betreffende project.
***Indien er gebruik wordt gemaakt van Teams, kan een teamlid binnen een team de mogelijkheid krijgen om de uren van andere teamleden in dat team te bewerken.