Taak aanmaken

Onze applicatie biedt de mogelijkheid om uren te schrijven op Taken of op Klanten. Pas het gebruik van Keeping aan naar je organisatie. Zie ook 'Waarom taken gebruiken?'.

Als Organisatiebeheerder kun je via Instellingen > Taken een nieuwe taak aanmaken via de groene 'Nieuwe taak' knop. Het aanmaken van een taak is simpel en simpel. Typ de naam van de nieuwe taak in venster, en klik op Ga verder. Je hebt nu een nieuwe taak aangemaakt. Je kan er voor kiezen om een taak als Standaardtaak aan te maken, wat betekent dat de taak automatisch aan alle actieve en nieuwe projecten zal worden toegewezen. Je kan ook een Unieke referentie aan een taak koppelen. Bij het aanmaken typ je dan eerst de taaknaam, vervolgens #gewenste taakcode. Indien deze unieke referentie is opgegeven, kan deze referentie (bijvoorbeeld #ADM voor 'Administratie') overal in de applicatie worden teruggevonden. Bij het aanmaken van een tijdsregistratie kan vervolgens de taak snel gevonden worden door te zoeken op de unieke referentie.

Dit is hoe je een nieuwe taak aanmaakt

Er zijn verschillende andere plekken waar je ook makkelijk en snel een nieuwe taak aan kan maken, onder andere bij het overzicht van gekoppelde taken aan een project en bij het invoeren van een nieuwe urenregistratie. Als je daar een nieuwe taak aan wil maken, kom je in een apart scherm. Je komt ook in dit uitgebreide scherm via Instellingen > Taken, met ctrl / en klik op + Nieuwe taak.

Dit is hoe je een nieuwe taak aanmaakt

Gebruik jij projecten? Bij het aanmaken van een taak kan je er voor kiezen om de taak in een keer toe te voegen aan al je actieve projecten. Als je deze optie aanvinkt zal de taak meteen te gebruiken zijn, bovendien zal de taak ook automatisch toegevoegd worden aan nieuwe projecten. Mocht je de optie niet aanzetten, dan kan je niet meteen van start met het schrijven van tijd op deze taak, hiervoor dien je dan eerst naar het project te gaan waar aan je de taak wilt koppelen.