Jouw tijd efficiënter indelen, dat kan!

Terwijl jouw laptop zich ’s ochtends opstart, sta je rustig te wachten tot je thee of koffie klaar is. Geen halfuur later, althans zo voelt het, is het plots half vijf en heb je nog maar een halfuur te gaan om al je taken voor de dag af te maken. Dat gaat dus niet meer lukken… Maar, wat nou als je veel meer uit je dag zou kunnen halen? Wat nou als alles veel efficiënter zou kunnen? Wij geloven dat dat beter kan en helpen je graag op weg!

Deel jouw tijd efficiënter in met Keeping

Duidelijkheid door urenverantwoording

Allereerst is het eens handig om te kijken naar hoe jij jouw uren vult. Een urenverantwoording is niet alleen handig om uren te verantwoorden aan een werkgever of klant. Het is ook handig om voor jezelf duidelijk te krijgen hoezo de tijd zo snel voorbij vliegt. Zodra jij jouw tijd gaat registreren, krijg je hier inzicht in.

Efficiëntie is key

Je komt er waarschijnlijk snel achter dat je op dit moment niet zo efficiënt werkt als jij zelf denk. Je werkt bijvoorbeeld op onhandige momenten aan de verkeerde taken. Of je wordt telkens onderbroken als je aan een taak aan het werken bent. De volgende drie tips helpen jou om efficiënter te werken.

1. Maak eerst een taak af voordat je de telefoon oppakt

Whatsapp, e-mails, social media, een telefoontje plegen. Het zijn allemaal afleidende factoren die jou van de taken die je vandaag af moet krijgen weghouden. Als je bezig bent met een taak, is het veel efficiënter om de taak eerst af te maken voordat je een appje beantwoord, een mail leest of de telefoon oppakt. Je zou ook een moment op de dag kunnen inplannen waarop je alle mails en appjes die binnen zijn gekomen leest. Zo raak je niet telkens afgeleid en kun je gefocust doorwerken.

2. Denk even na voordat je een nieuwe taak aanneemt

Een behulpzame medewerkers zijn is fijn en je werkgever zal dat ook waarderen. Het is ook tof om na te streven om altijd zo behulpzaam mogelijk te zijn. Maar, het kan voorkomen dat je door jouw helpende actie in de knoei komt. Kijk eerst eens naar jouw to do list. Heb jij jouw taken allemaal al afgerond? Of weet je bijvoorbeeld zeker dat je deze taken met gemak af gaat krijgen? Als je de urenregistratie-app van Keeping gebruikt, zou je ook eens kunnen kijken hoe lang je de vorige keer over bepaalde taken deed om in te schatten hoeveel tijd je vandaag over gaat houden.

3. Werk volgens jouw eigen ritme

Ben jij een vrolijk ochtend mens? Of juist een nachtuil? Heb jij na de lunch altijd een halfuurtje nodig voordat je je weer kunt focussen? Of lukt het juist dat laatste halfuurtje van de dag niet meer? Ieders werkritme is anders en daar mag je best rekening mee houden. Gedurende de werkdag kom je in verschillende soorten focussen terecht. Daar kun je gebruik van maken! Heb jij een hele simpele taak op jouw lijst staan vandaag? Doe dat op een moment waarop jij jouw focus kwijt bent. Heb je een grote, lastige taak gepland staan? Werk daar dan aan op een moment waarop jij in volledige stilte kan werken.

Ook beginnen met efficiënter werken?

Begin dan eens met het tracken van jouw uren met een van onze apps. Meld je aan bij Keeping en maak de eerste 14 dagen gratis gebruik van het Plus-abonnement.

Start vandaag nog met het bijhouden van uren

Andere ondernemers maken urenregistratie al gemakkelijker met Keeping. Registreer je hieronder en begin gratis.

Stopwatch om uren te klokken illustratie