Project aanmaken

Onze applicatie biedt de mogelijkheid om uren te schrijven op Projecten. Pas het gebruik van Keeping aan naar je organisatie. Zie ook 'Waarom projecten gebruiken?'.

Projecten en klanten

Indien Projecten ingeschakeld zijn, kun je Projecten aanmaken. Een Project is gekoppeld aan een Klant. Als Organisatiebeheerder kun je via Instellingen > Projecten een nieuw project aanmaken via de groene 'Nieuw project' knop. Het aanmaken van een project is simpel. In het aanmaakformulier kies je aan welke klant je het project wilt koppelen, en welke naam je het nieuwe project wilt geven. Indien je ervoor kiest om nu op de 'Aanmaken' knop te klikken, zal het project aangemaakt worden met alle standaardteamleden en, indien ingeschakeld, standaardtaken. Echter er kunnen ook handmatig taken en teamleden worden toegevoegd of verwijderd.

Taken en teamleden

Bij het aanmaken van een project kun je ervoor kiezen om het kopje 'Geavanceerd' te openen via het pijltje onder het tekstveld van de projectnaam. Hier kun je een Unieke Referentie opgeven, en de gekoppelde taken en teamleden beheren.

Unieke referentie

Indien je een unieke referentie opgeeft, kan deze referentie (Bijvoorbeeld #NP voor 'Nieuw Project') overal in de applicatie worden teruggevonden. Bij het aanmaken van een tijdsregistratie kan vervolgens het project snel gevonden worden door te zoeken op de unieke referentie.

Gekoppelde taken

Indien taken zijn ingeschakeld (Waarom taken gebruiken?), zullen alle standaardtaken standaard zijn gekoppeld aan het nieuwe project. Onder het kopje 'Gekoppelde taken' kun je gekoppelde taken verwijderen, een niet-standaard taak koppelen of een nieuwe taak aanmaken en koppelen. Teamleden kunnen alleen uren schrijven voor het project op de taken die gekoppeld zijn aan het project.

Dit is hoe je een nieuw project aanmaakt

Het aanmaakformulier voor een nieuw project.