Project aanmaken
Projecten en klanten
Indien Projecten ingeschakeld zijn, kun je Projecten aanmaken. Een Project is gekoppeld aan een Klant.
Als organisatiebeheerder kun je via Instellingen → Beheer → Projecten snel een nieuw project aanmaken via de groene 'Project aanmaken' knop.
Als je uitgebreidere details wil toevoegen, dan kan je via ctrl
/ ⌘
en klik op + Nieuw project deze in het uitgebreide aanmaakformulier toevoegen. Indien je ervoor kiest om nu op de 'Aanmaken' knop te klikken, zal het
project aangemaakt worden met alle standaardteamleden en, indien ingeschakeld, standaardtaken.
Je kan ook handmatig taken en teamleden toegevoegen of verwijderen.
Het aanmaakformulier voor een nieuw project.
Unieke referentie
Indien je een unieke referentie opgeeft, kan deze referentie (Bijvoorbeeld #NP voor 'Nieuw Project') overal in de applicatie worden teruggevonden. Bij het aanmaken van een tijdsregistratie kan vervolgens het project snel gevonden worden door te zoeken op de unieke referentie.
Gekoppelde taken
Indien taken zijn ingeschakeld, zullen alle standaardtaken standaard zijn gekoppeld aan het nieuwe project. Onder het kopje 'Gekoppelde taken' kun je gekoppelde taken verwijderen, een niet-standaard taak koppelen of een nieuwe taak aanmaken en koppelen. Teamleden kunnen alleen uren schrijven voor het project op de taken die gekoppeld zijn aan het project.