Bestaande factuur-associatie aanpassen
Om te koppelen met een facturatieprogramma heb je minimaal een Plus abonnement nodig. Apart facturatieprogramma-account vereist.
Een discrepantie in je administratie
Als je een reeds geassocieerde factuur achteraf wijzigt in je facturatieprogramma, dan kan Keeping de wijziging niet altijd meenemen. Het systeem wordt dan op de hoogte gebracht van een discrepantie tussen de factuur in het facturatieprogramma en de factuur in Keeping.
Je krijgt daarom de volgende melding te zien in je factuuroverzicht. In dit voorbeeld werken we met Moneybird, maar voor andere facturatie-integraties geldt hetzelfde. (Te vinden onder Rapporten → Facturen)
De factuur-associatie aanpassen
Om de associatie van de factuur aan te passen kun je gebruik maken van de opties-knop (···) en vervolgens klikken op Pas associatie aan.
De gewijzigde factuurregel(s)
Keeping laat je direct zien waar exact de wijziging heeft plaatsgevonden, daarmee zie je de exacte factuurregel die gewijzigd is. De specificatie van de urenselectie (datumbereik & urenkeuze) is donkergrijs, deze kunnen niet gewijzigd worden zonder de factuur eerst te ontkoppelen. Om de factuur in Moneybird te bekijken voor de exacte wijziging kun je de opties-knop (···) gebruiken en vervolgens klikken op Bekijk factuur in Moneybird, of je kunt op het Moneybird-icoon links bovenin klikken.
Associatie opslaan
Zodra je de factuur weer kloppend hebt gemaakt kun je klikken op de groene Associatie opslaan-knop. Hiermee wordt de vernieuwde data gesynchroniseerd met het facturatieprogramma en daarmee verdwijnt de melding.
Kan ik een factuur-associatie ook wijzigen zonder dat er een discrepantie is?
Dat kan zeker! Je kunt de associatie aanpassen naar wens als je bijvoorbeeld iets vergeten bent of een andere selectie wilt maken. Let er altijd wel even goed op dat de factuur in je facturatieprogramma overeenkomt met je nieuwe selectie!
Lees meer over onze koppelingen met facturatieprogramma's!